torsdag 4. juni 2009

Dette skjer nå om dagen:




Forrige helg var jeg og Ronja i Bærum. Jeg hjalp til på et klikkertrener-kurs som ble holdt av Camilla og Åse (Canis hundeskole). For å få mer erfaring før jeg søker om å få være instruktør selv, synes jeg det er smart å lære litt mer av å hjelpe andre litt. Man får en annen opplevelse av å være på kurs for å trene på å være instruktør, og å observere de andre instruktørene, enn når man deltar for å trene egen hund! Begge deler er gøy! Takk for muligheten, Camilla og Åse!


I morra bærer det i vei til Trondheim på samling for instruktørelevene. Tema: konkurranselydighet. Heldigvis skal Kristin og jeg kjøre sammen! -litt mindre kjedelig å kjøre langt, da!


Neste uke har jeg planer om å få trent sammen med både Mona og Charlotte her hjemme i Telemark. I dag har jeg pønsket ut en plan om å trene dem begge to ved hjelp av tag-teach! Har ikke spurt dem enda, men de er så sporty begge to at de sikkert synes det er bare gøy! For å bestå instruktørkurset er nemlig en av oppgavene å være trener for andre mennesker. Vi skal dokumentere 10 timers trening, og lage et prosjekt. -så dere er de første jeg kaster meg over, jenter!

Til uka er det sommerferie i fire uker. Ronja kommer til å bli en mer lykkelig hund de ukene, tenker jeg. Nå blir det trening for harde livet, etter en litt ineffektiv periode med mye annen jobb og oppussing. Rydd vekk tyggebeinet og gled deg, Ronja! Det gjør jeg!

2 kommentarer:

Camilla sa...

God tur til Trondheim!
Det er veldig hyggelig å ha deg med som hjelper på kurs, så håper du dukker opp flere ganger også ;-)

Charlotte sa...

Jeg stiller opp som deltaker i "prosjektet" ditt, jeg. :-)...mot at du fortsetter å gi meg like gode tips som før, samt at jeg er garantert plass på ditt første kurs som ferdig instruktør..hehe..