fredag 10. april 2009

Endelig trening i asker igjen!


Onsdag i påska dro bikkjene og jeg inn til Kristin i Asker. Det gjorde Christine og Basso også. Vi Trente to dager på rad, eller dvs. de andre trente to dager, og jeg en og en kvart. -var så trøtt dag nummer to... Vi hadde det likevel kjempekoselig, og vi tobeinte fikk også proppa i oss en del godbiter!


Ronja: Hun har nå begynt å trene LP i en alder av 3,5 år. I dag jobba vi med bakpartskontroll på klossen, og ho begynner å få dreisen på dette. Ellers er freestyle-triks hovedfokus for Ronja nå, og vi trente på at ho skal sitte på ryggen min (ved hjelp av Kristin, og litt knising), generalisering av bukking og snurr rundt frivillig, og så begynte jeg å lære ho slalom mellom beina ved hjelp av targeting. Artig!


Bayla: Begynte treningen med å belønne bare med lek. Det fungerte fint lenge. Gikk over til godbiter før ho blei mindre intensiv i leken. Baklengskjedet avstandsdirigering med sitt og ligg. Baklengskjedet også kjegle-øvelsen. Generaliseringstrening av ordene sitt og ligg under marsj. Hm. Det tar litt tid før hun forstår forskjellen når vi kommer til et nytt sted... Trente også slalom mellom bena for første gang med henne, ved bruk av targeting. Forsøkte å få til vending på stedet fra rett foran meg med nesen mot meg, og 180 grader rundt (som en del av freestyle-progr.) Dette gikk heller dårlig, mye pga. min manglende konsentrasjon siste dagen, og fordi jeg blir så stressa når Bayla er stressa. MÅ lære meg å shape mer adferder med Bayla, altså!


Vi trente også på andre ting, men nå husker jeg ikke alt i hodet... Takk for ei kjempefin "helg", jenter (+Basso)!

Ingen kommentarer: