mandag 13. april 2009

Knurr, må komme med en inrømmelse!

Skulle egentlig vært på Eggemoen i Hønefoss og trent rundering i dag. Vi dro ikke, for jeg er ikke helt i form. Hele dagen har vi tobeinte vært litt sure og grinete. Lurer på om det er tanken på at ferien er over, som plager oss litt? -og så blei jeg vel litt skuffa over dårlig form. -uansett, en litt gørr dag, og så øsregner det i tillegg. Jeg elsker turer i regnet, men problemet er at Ronja maser om å ut, og når hun kommer ut vil hun ikke gå på do. -og sånn fortsetter dagen. Jeg måtte tvangs-holde ho i bånd ute kl 1900, og da hadde ho ikke tissa siden i går ettermiddag!!! Ho HATER regnvær! Løs på jakt, enser ho det ikke, men uten fugl i nesa... sukk... I tillegg hadde ikke bikkjene fått sliti seg ut på to dager nå, og var selvfølgelig understimulerte og rastløse akkurat i dag. Ronja har pipi i mange timer bare fordi ho måtte ligge i buret 10 cm. fra sofaen, og ikke fikk henge med hodet oppå meg. Jeg må bare innrømme at i dag er en av de få dagene det hadde vært godt å ikke ha hund! Det er nesten så jeg ikke tør å si det, men helt sant. Selv om hundene gir oss utrolig mye morro, er det en sjelden gang de bare går meg på nervene!!! -sier vel mer om mitt humør de dagene enn om dem, men synes vi med hundegalskap skal inrømme overfor den "vanlige" hundeeier at vi (iallfall jeg) innimellom trenger ei lita pause. Nei, nå gikk sikringen i huset også! -og vi som har nytt skap, hvordan funker det tro? Får gå og sjekke litt. Hm, det blei helt stille her... -så deilig!

5 kommentarer:

Linda sa...

Jag er med på den, vissa dagar alltså, helt håpløse og man får dårlig samvittighet for man vet jo att det er ikke fel på hundarna, bara den dagen:/. Men av og till når man føler det sånn så er det utroligt deiligt når neste dag kommer og man kan skatta sej lykkelig over de underbara firbente vännerna man har:)

Lillian Sundseth sa...

Takk for hyggelig melding! Ser alt lysere på det nå. Fikk til det med sikringen, og så kom Torgeir glad og fornøyd hjem fra tur. Hadde sett elg i skogen og greier. Snakkes!

Kari-Anne Undlien sa...

Jeg ville synes at om noen påstod at "hver dag er en dans på roser" med hund i huset, ville være snålt.. Det er helt sikkert sånn med unger også?(jeg har ingen unger da, men kan godt foretille meg at det blir a`la det samme..)

Ditt fravær idag var bemerket, men regner med du er Back in Business til helgen ;O)

Charlotte sa...

Hei!

Jeg er klar for trening fremover altså! Denne uken er det hektisk grunnet bisettelse og diverse eksamenstull, men hva med neste uke??

Lillian Sundseth sa...

Jepp, vi snakkes til helga, Kari-Anne! Jeg gleder meg sinnsykt til kurs!!! Skal ha med begge bikkjene, hvis det er tillatt. -og fra neste uke er jeg klar for trening mellom Skien og Notodden en plass, Charlotte! Ser fram til lange lyse kvelder med masse trening og skravling nå!