søndag 5. april 2009

På tide med litt oppdateringer! Dette har skjedd siden sist:











Som sagt, har jeg begynt å trene med Ronja igjen. Det er utrolig artig, for (ES)Ronja er liksom så morsom. Se bare bildene... Trente en lang kveld hos Mona og leonberger Herkules (riktig skrevet?). Ronja fikk da plutselig rask fremgang med bakpartskontroll på klossen. Dette er noe hun ikke har lært, fordi hun ikke har trent LP før nå. Fikk også endelig frivillige snurr rundt, og bukking, så nå er vi godt i gang med vårt lille freestyle-program.
Bayla har trent en del lydighet i hagen, og har vært med meg på jobb noen dager for litt generaliseringstrening et par minutter i lunsjen. Ellers har Bayla blitt parret tre dager på rad siste uka. Hadde egentlig håper vi kunne vente litt med dette pga. alle kursa våre i sommer, men avtalen var jo at oppdretter kunne begynne å prøve nå som ho er to år. Så da gjenstår det å se om alt klaffet...
I dag var vi i Drammen hele dagen. Trente begge hundene sammen med Kristin og Maya. Fikk mange fine stå under innkalling med Bayla, og trente på å strekke tiden under fri ved foten. Bayla kan gå i en evighet, men utfordringen er å få ho langt nok bak. Følte at dette har blitt mye bedre i det siste takket være nøye belønningsplassering. Trodde jeg var flink med plasseringen helt til noen små justeringer gav resultatermed forventning bakover. Ronja øvde på flyt med sine nye freestyle-triks, og begynte å lære å stå på min rygg med alle fire beina. Takk for hjelpa Kristin! Dette er vel den morsomste øvelsen jeg har trent til nå! -bortsett fra rundering med berner...
På vei hjem, ringte jeg til Charlotte som jeg traff på jobb-kurs i Skien her om dagen. Vi fant plutselig ut at vi har denne interessen felles, så na skal vi trene litt på Ulefoss sammen til uka. Gøy med nye treningskompiser!

Ingen kommentarer: